Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 19 września 2016

PROPOLIS

Dr.ROZANSKI i PROPOLIS :
Z propolisu można otrzymać nalewkę propolisową. W tym celu propolis (10 g) należy zalać spirytusem 90% (100 ml) i odstawić w ciemne miejsce na 7 dni, po czym przefiltrować. W trakcie ekstrakcji na dno opadną cząstki i substancje nierozpuszczalne w alkoholu (białka, woski, pyłki, fragmenty pszczół). Po tygodniu nalewkę przelać przez gęste sito. Pozostałość wyekstrahowanego propolisu przepłukać jeszcze niewielką ilością spirytusu, oba płyny połączyć.Zażywać 2 razy dziennie po 5 ml. Można stosować również zewnętrznie do pędzlowania błon śluzowych i skóry, ponadto do okładów na schorzałe miejsca (1 łyżeczka nalewki na 100 ml wody przegotowanej). Opryszczkę, liszaje, ropnie, pleśniawki, wypryski pędzlować nierozcieńczonym propolisem.W razie choroby (np. przeziębienie, nieżyt gardła i oskrzeli, grypa, angina) propolis należy zażywać wg zasady: często, ale mało; pół łyżeczki co 2-3 godziny przez 3 dni, potem 1 łyżeczka co 6 godzin.Nie zapominajmy o synergizmie propolisu (pozytywnym współdziałaniu) ze srebrem, salicylanami, selenem i witaminą C.Różne są metody sporządzania nalewki propolisowej. W sprzedaży znajdują się roztwory 1-3-5-7%. Zatem na 100 g alkoholu daje się 1-7 g propolisu.W domowych warunkach proponuję jednak przyrządzać mocniejszy wyciąg (10%).
 
http://rozanski.li/16/propolis-wlasciwosci-lecznicze/

---------------------------------------------------------------------------
Rozpocząłem badania propolisu. Od dawna używałem propolis do różnych celów, jednakże wyniki jakie za jego pomocą uzyskiwałem były tak różne, że zaprzestałem opisywanie i propagowanie tego naturalnego produktu. Najbardziej mnie wkurzyły chromatogramy propolisów zakupionych z różnych źródeł – kolosalne różnice w składzie jakościowym, nie wspomnę tutaj o ilościówce. Pomyślałem sobie, jak to może dawać powtarzalne wyniki terapeutyczne, skoro różnice jakościowe sięgają nawet 40%; w Polsce brak przepisów i metod regulujących standaryzację i dopuszczenie propolisu do obrotu handlowego. Pamietam, że niektóre propolisy zawierały związki ropopochodne (asfalt, żywice mazutowe, lepiki budowlane), co wykazałem w latach 1998-2000, kiedy to zajmowałem się intensywnie i z zapałem toksykologią węglowodorów naftowych. Szukałem wtedy węglowodorów ropopochodnych w surowcach zielarskich i produktach pszczelarskich. Niektóre wyniki opublikowałem na 2 konferencjach.
Przestałem ufać oficjalnym i powojennym doniesieniom o propolisie, które napojone były i nadal są komercyjnym duchem i nieobiektywnym zachwytem. Dzisiaj delektowałem się różnymi propolisami rozpuszczonymi w 96% spirytusie. Uruchomiłem frakcjonowanie propolisów na czynniki pierwsze, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Najgorsze jest to, że gotowe preparaty propolisowe, np. Mixtura Proplis Apipol Farma, Propolis firmy J. i P. Ślachetka, mają zbyt małe stężenie etanolu, co powoduje, że podczas przechowywania, po kilku miesiącach propolis ulega wytrąceniu z roztworu i opada na dno. Pacjent biorąc dawkę takiego leku, pije roztwór pozbawiony propolisu, a na końcu wytrzepując resztki leku dostaje gęstą zawiesinę z dna, nie mówiąc o tej nie odzyskanej oblepiającej dno i ścianki buteleczki. Zatem co uzyskujemy: preparat profilaktyczno-leczniczy (albo suplement), w którym producent nie zapewnił jednakowego stężenia substancji czynnej. Podstawowy błąd technologiczny. Producenci powinni zadbać od początku o nieco wyższe stężenie etanolu, określając próbnie ile wyparuje go w ciągu 1-2 lat.
http://rozanski.li/39/propolis/
-----------------------------------------------------------------------
Miod Manuka :
 
 
-----------------------------------------------------------------------
PROPOLIS :
 
 
-------------------------------------------------------------------------
Jad pszczeli Buhner
 
 
------------------------------------------------------------------------
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz